لوگو دلوان

چطور پروژه طراحی سایت بگیرم؟

چطور-پروژه-طراحی-سایت-بگیرم
زمان مطالعه: 6 دقیقه

حتما کلی طراح سایت دیده‌اید که ماهانه کلی پروژه طراحی سایت می‌گیرند و نان‌شان در روغن است؛ اصلا شاید همین جریان شما ر وسوسه کرد تا طراح سایت شوید. اما موضوع ای است همین که فنون طراحی سایت را از بر شوید (و هرچقدر هم حرفه‌ای) قرار نیست سیل کارفرما جلوی شما صف بکشند.

این که کلی تلاش کنید تا یک طراح سایت کار کشته شوید یک طرف، این‌که دربه‌در دنبال پروژه بگردید یک‌طرف! متاسفانه درباره همه شغل‌ها همین است، کار دنبال شما نمی‌دود شما باید بدوید تا کار بگیرید و خودتان را اثبات کنید.

اما با این‌همه هنوز هم جای نگرانی نیست؛ اگر دنبال راهی براییدا کردن پروژه و استفاده از مهارتتان می‌گردید من اینجا هستم تا هرچه اصول و روش و تکنیک اثربخش در چنته دارم روی میز بگذارم.

چطور پروژه طراحی سایت بگیرم؟

چطور پروژه طراحی پیدا کنم؟

این بخش صندوقی پر از راه و روش برای گرفتن پروژه است، بعید نیست بین این‌همه روش بالاخره یکی از این‌ها به کارتان بیاید.

  1. به فکر نمونه کار باش!

این ضرب‌المثل را شنیده‌اید ” هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه” ، شما دو ساعت بنشین و برای کارفرما از تخصص و خلاقیت‌ در کار بگو، بعد از این دو ساعت نمونه‌ای می‌خواهید تا ادعایتان ر اثبات کنید.مهم‌ترین چیز برای گرفتن پروژه برای هر طراحی پروژه‌های قبلی و نمونه کارهاست، باید دلیلی به کارفرما بدهید تا به شما اعتماد کند و بین اینهمه طراح شما را انتخاب کند.

دو راه برای این کار دارید، راه اول این است که وبسایت شخصی به عنوان نمونه بسازید و در آن درباره روند کار نحوه همکاری و هرچیزی که اتزم است کارفرما راجب شما بداند بنویسید و به مرور زمان هر سایتی که به رزومه‌اتان اضافه شد آن‌جا هم اضافه کنید

و حالا راه دوم، خیلی زور دارد اما باید کمی از خودگذشتگی کنید و یکی دوبار اول از خیر دستمزد بگذرید و برای اینکه کار خودتان هم زیر سوال نرود به بهانه تخفیغ استثنائی یا همچین چیزی مبلغ خیلی خیلی کمی دریافت کنید یا حتی اصلا نکنید.

هاست ایمیل چیست؟ مزایا و تفاوت آن با هاست وب
مطالعه بیشتر

بالاتر هم گفتیم کسی نمی‌خواهد به فردی که هیچ تجربه جدی کاری ندارد کار دهد، حالا وسوسه پرداخت کم یا اصلا رایگان باعث می‌شود تا یکی دو نفری سراغ شما بیایند. به این موضوع به چشم سرمایه‌گذاری و اثبات تبحر خود نگاه کنید نه هیچ چیز دیگر.

نمونه کار

  1. برو سراغ سایت‌های ضعیف

سایت‌های شرکتی یا فروشگاهی که طراحی ضعیفی دارند را پیدا کنید و ایراد آن‌ها را به تفصیل در بیاورید؛ سپس با صاحبین آن‌ها برای بازطراحی رفع و رجوع ایرادها مذاکره کنید. بهتر است اینکار را رایگان و یا با مبلغ خیلی کم انجام دهید.

  1. برو سراغ فریلنسری

سایت‌های فریلنسری سایت‌های واسطی هستند که به شما امکان دیدن درخواست کارفرما را می‌دهند.خداروشکر چیزی که زیاد است سایت‌های فریلنسری، شما کافیست عضو شوید و مشخصات را پر کنید (اینجاست که داشتن چند نمونه کار در رزومه حسابی عصای دستتان خواهد بود).

  • سایت‌های فریلنسری

برای اینکه کمی کار را برایتان راحت کنم چند سایت فریلنسری فعال را معرفی می‌کنم تا دیگر وقتتان برای پیدا کردن سایت تلف نشود.

فریلنسر

  • انجام میدم

سایت انجام میدم یکی از همین سایت‌هاست که شما در آن ثبت‌نام می‌کنید، در صفحه اختصاصی از مهارت‌ها و خدماتی که توانایی ارائه ان را دارید با قیمت ذکر می‌کنید.

  • پونیشا

در این سایت کارفرما توضیح می‌دهد چه سایتی با چه جزئیاتی می‎خواهد؛ حالا شما بعد از ثبت‌نام و پر کردن صفحه رزومه به سراغ آگهی‌ها رفته و قیمت  زمان اتمام کار را اعلام می‌کنید. در نهایت کارفرما با مقایسه قیمت‌های پیشنهادی، سابقه‌کاری و زمان تحویل پروژه یکی از متخصصین را برای همکاری انتخاب می‌کند.

  • کارلنسر

در این سایت هم بعد از طی کردن مراحل ثبت‌نام، آگهی‌های ثبت شده را بررسی می‌کنید. در آگهی‌ها کارفرما سایت مورد نیاز را با قیمت  زمان پیشنهادی اتمام پروژه اعلام می‌کند و شما هم قیمت و زمان مد نظر خود را اعلام می‌کنید؛ کارفرما با مقایسه قیمت‌های پیشنهادی، سابقه‌کاری و زمان تحویل پروژه یکی از متخصصین را برای همکاری انتخاب می‌کند.علاوه بر این سایت‌ها، سایت‌های دیگری مثل پارسکدرز و parsfl و… هم هستند. پیشنهاد میکنم در چند سایت عضو و فعال باشید تا آگهی‌های بیشتری در دسترس‌تان باشد.

طراحی سایت یا سئو؟ کدام بهتر است
مطالعه بیشتر

 

چند پیشنهاد برای گرفتن پروژه در سایت‌های فریلنسری

همه این سایت‌ها نظر کارفرماهای قبلی درباره کیفیت‌کار، رفتار، توانایی شما و… را در پروفایتان ذکر می‌کنند. این خودش خیلی در تصمیم‌گیری کارفرما تاثیرگذار است؛ خودش می‌تواند تبلیغ کار شما باشد.کمی اعتبار برای اکانت خود بخرید! چطور؟ خب شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما روشی کاربردی است. چند اکانت به عنوان کارفرما بسازید، برای خودتان پروژه ثبت کنید و بعد از اتمام نظر مثبت (بدون تعریف‌های فضایی و زیاده گویی) خود را ثبت کنید.

با این روش در درجه اول به اکانت خود کمی اعتبار دادید و در درجه دوم قابل اعتمادتر به نظر خواهید آمد. باید خدمتتان عرض کنم این روش اکانت شما را هل می‌دهد ولی بعد از گرفتن پروژه باید واقعا برای گرفتن نظرات مثبت تلاش کنید. همین یک نظر منفی ممکن است باعث از دست دادن پروژه برای شما شود.

چند پیشنهاد برای گرفتن پروژه در سایت‌های فریلنسری

  1. قرارداد ببند

گرافیست‌ها، متخصصین تولید محتوا، کارشناس سئو و افرادی که شغلی مکمل شغل شما را دارند پیدا کنید و تیمی تشکیل دهید تا توانایی ارائه خدمات کامل‌تری را داشته باشید؛ این‌طوری هم پروژه‌های بیشتری می‌توانید بگیرید و هم درآمد بهتری خواهید داشت. فقط از کیفیت کار همکارانتان مطمئن شید وگرنه کارشما هم زیر سوال می‌رود.

  1. تبلیغات کن

خداروشکر هر روز دیجیتال مارکتینگ در حال پیشرفت است؛ از تبلیغات کلیکی بگیر تا ایمیل مارکتینگ ! خب چرا شما از این روش‌های کار آمد استفاده نکنید؟ اگر سوالی درباره هریک از این روش‌ها دارید می‎‌توانید به مقالات : اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.

 

  1. همکاری با شرکت ها

این روزها شرکت های طراحی سایت کم نیستند؛ می‌توانید قراردادی با آن‌ها منعقد کنید تا به ازای هر پروژه‌ای که برای شما می‌گیرند درصدی معقول از مبلغ را دریافت کنند. این روش‌ هم پروژه‌های زیادی را به سوی شما سرازیر می‌کند.

آپتایم سرور چیست؟ معرفی ابزار کاربردی بررسی آپتایم
مطالعه بیشتر

همکاری با دفاتر

  1. از سایتتان استفاده کنید

بالاتر گفتیم برای خودتان سایت راه اندازی کنید یا به یاد دارید؟ حالا وقت بهره برداری از آن است، چیزی راجب بازاریابی محتوا به گوشتان خورده؟ با استفاده از این روش خیلی راحت بازدید کنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنید. فقط کافیست مقالاتی با کیفیت و واقعا کاربردی مرتبط با سوالات کارفرما منتشر کنید.

  1. آگهی

در پلتفرم‌هایی مانند دیوار و شیپور آگهی دهید؛ کسی چه می‌داند شاید آن‌جا هم برای شما پروژه‌ای باشد.

ترفندهایی برای گرفتن پروژه

  • سبک مناسبی برای ارتباط و گفتگو با کارفرما را انتخاب کنید؛ برقراری ارتباط موثر همیشه یکی از کلیدهای متقاعد سازی است.
  • قمیت‌های منصفانه‌ای برای پروژه‌ها داشته باشید تا افراد بیشتری سراغ شما بیایند؛ این به معنی اعلام قیمت کمتر نیست، اتفاقا حالا که رزومه خوبی دارید دیگر قیمت پایین تری اعلام نکنید.
  • پیشنهادات حرفه‌ای در زمینه‌ی بهینه سازی و بهبود کارکرد سایت به کارفرما ارائه کنید.
  • خوش قولی خیلی مهم است، پروژه‌ها را درست سر وقت به اتمام برسانید.

در آخر

درست است که طراحی سایت شغل نون و آبداری به نظر میاید اما همواره نیاز به تلاش شما برای عرضه بهترین نیاز دارد. علاوه بر آن یک طراح سایت همیشه باید خلاق، با حوصله و به روز باشد؛ هرکام از این‌ها کلید یکی از درهای موفقیت است. امیدواریم این مقاله راه گرفتن پروژه را برای شما هموارتر کرده باشد.اما اگر نمی دانید که طراحی سایت را از کجا شروع کنید ما در مقاله ای با عنوان “طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟” برای شما توضیح دادیم که می تونه به شما در این مسیر کمک کند; به شما پیشنهاد میکنم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.ولی اگر شما هم تجربه‌ای کار آمد در دریافت پروژه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده

سایر مقالات دلوان

معرفی افزونه wp rocket

معرفی افزونه WP Rocket

زمان مطالعه: 5 دقیقه این مقاله را به‌عنوان راهنمایی جامع برای افزونه WP Rocket در نظر بگیرید که قرار است زیر و بم آن را بررسی کنیم و هرچیزی

اشتباهات رایج طراحی سایت

10 اشتباه رایج در طراحی وب‌سایت

زمان مطالعه: 7 دقیقه ساخت وب‌سایت همیشه چالش‌هایی به همراه دارد، حالا ممکن است خود شخص به‌ علت نوپا بودن کسب و کار دست به طراحی سایت خود بزند

معرفی صفحه ساز المنتور

معرفی افزونه المنتور + دانلود رایگان

زمان مطالعه: 4 دقیقه صفحه‌ساز المنتور از محبوب‌ترین صفحه‌سازهای وردپرس است که به‌راحت‌ترین شکل ممکن می‌توان به طراحی سایت وردپرسی پرداخت. خوبی این افزونه سهولت کار است و برای

>